Cecilies weblog

Monday, November 27, 2006

da jeg ryddet op

I stedet for at rydde op begyndte hun at lege med sin gamle bamse bjørn men da hendes mor kom hjem sagde hun at hun skulle rydde op så sagde jeg okaj også begyndte jeg at rydde op. Jeg fandt mange af mine gamle bamser og dukker det var dagligt at se alt det gamle legetøj jeg havde. Bagefter begyndte jeg at lege med min yndlings bamse den legede jeg også med da jeg var lille jeg elskede min bamse den var blød og sød. Men nu ville jeg have mad for jeg var sulten jeg fik meget mad for jeg var sulten. da jeg var ferdig med at spise sagde mor at der kom gester senere så sagde jeg ok og sporte om der var noget jeg kunne jelpe med ja du må godt gå ud med skrallespanden okaj. da gesterne kom hyggede vi os det var sjovt og da de gik var det blevet sent og så skulle jeg i seng. Neste mogen sporte jeg min far om jeg motte lege med mia det motte jeg godt og da mia kom legede vi med bamser da vi havede leget i et stykke tid skulle vi have frukerst bagefter maden gik vi udenfor der gik vi op i min hule da vi havede leget i min hule lidt gik vi hjem til mia og der skulle jeg spise med til aftensmaden da jeg skulle hjem skulle jeg i seng neste dag skulle jeg til fødselsdag hos min kusine katrine efter fødselsdagen skulle vi til en anden fødselsdag efter den skulle vi hjem og i seng da det var mogen spiste jeg mogenmad da jeg var igang med at spise kom min mor og sadge at vi ikke skulle noget idag okaj sadge jeg og gik ind på mit værelse der rengede jeg til mia og spurte om hun kunne lege men det kunne hun ikke så rengede jeg til min kusine og spurte hinde det kunne hun godt da hun kom hjem til mig legede vi forskælige lege men vi legede ikke så mange lege for hun skulle hurtigt hjem igen og hen til andre venner da hun var gået gik jeg ind til min mor og der sadge min mor at vi skulle ud og købe ind vi skulle købe mælk rubbrød og katoffler da vi hade købt ind og var kommet hjem satte jeg mig ned for jeg havede ikke noget at lave jeg kedet mig da min far kom hjem ville han lege med mig da vi havede leget lidt skulle vi spise efter maden tegnede jeg da jeg havede tegnet lidt skulle jeg i seng.

Monday, November 20, 2006

Nanna & Cecilie´s Liv <3

Nanna og Cecilie spiller media sammen de er media venner også bedste venner de skal have en media halskede eller bare en andmenelig halskede de leger tit sammen <3 også idag og imogen og i overmogen og i næste overmogen og i næste næste overmogen og hele tiden også når vi er døde vi leger bare i himlen hihi<3 :-) glad er vi altid hihihahahehe vi legede også igår og i forgårs og i næste forgårs og i næste næste næste næste næste næste forgårs også når vi var 0 for vi har kendt hindanen siden vi blev født hihihehehaha <3 ;-) hihihehehaha men vi spiller ikke så meget media mere så vi skal nok bare være bedste bedste bedste bedste bedste bedste bedste bedste VENNER!!!!!!!!!!!!!! og have veninde halskede <3 ... hilsen mig selv men vi kan ikke srive mere nu for du er en dum computer ... :-) vi hader den her computer hejhej ..................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!????????????????
<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

Alle tiders stenaler

1.

Under jorden er der kridt men på bornholm er der vand kridt og klipper.

2.

Krittet er blevet dannet af de små dyr der var i havet for nor de døde falt deres skaller af og blev til kridt.

3.

der var meget is og sne over Danmark for ca 20 000 år siden.

4.

For cirka 13 000 år siden var Danmark helt fri for is landet så ikke ud som det gør i dag.

5.

De første mennesker i Danmark var jægere jægerfolket levede af bær fugle og fisk med bue og pil kunne de skyde en vildgås eller en vildand og fange en gedde i søen.

2.

de bode i huler og de levede af bær fugle og rensdyr og fisk for mange mange år siden de havde jo ikke et kølleskab fuld af mad.

3.

i rensdyrtiden bode der kun mellem 700 og 1200 mennesker i Danmark.

4.

Der bor mennesker 5.0000.

1.

Rensdyrene regste nord på.

2.

Man har funet moser spyd og teghger maglemosetiden.

3.

De brugte bue pil og spyd i maglemosetiden.

1.

Den sidste tid af jægersteenalderen kalder man for køkenmøddingtiden fordi man har fundet mange dynger af skaller med rester fra menneskenes mad.

2.

I køkkenmødding trord jeg der lugtede af jord og gamle ting.

3.

I køkkenmøddingtiden levede der ulve ælge fugle og rensdyr.

4.

De lavede bådene af træer som de udhulede.

1.

Menneskerne begynte at fælle træer fordi Danmark var dækket af skov derfor måtte man fælde træerne inden man kunne så korn i jorden.

2.

Man dyrkede hvede og byg.

3.

De første bønders våben og redskaber linede jægerfolkets men lidt efter lidt blev redskaberne bedere det var vigtigt at have mange træer derfor begynte bønderne at slibe deres økser og våben.

4.

De første bønders våben og redskaber lignede jægerfolkets men lidt efter lidt blev redskaberne bedre det var vigtigt at have meget sarpe redskaber nu da man skulle fælde mange træer.

5.

De begynte at lave lerkrukker fordi at de skulle opbevare maden og alt det korn som de dyrkede.

6.

Mad og drikkevare ville de have af Danskerne.

7.
Nanna.D´s mor tror at det er >møntsted kalkminer< tror hun.

8.

De bode ikke i så nogle luksus huse lisom os.

9.

De havede ikke så nogle gode huse lisom os.

SLUT.